hon och sina dagdrömmar

Jag är en riktig tänkare. Tänker väldigt mycket på väldigt olika saker. Och så är jag en dagdrömmare. Jag älskar det! Min vanligaste dagdröm som jag brukar leka med är om man vann 100.000kr i 25 år (ni har säkert sett reklam-skyltarna) på Triss. Förstå vad häftigt! Vad skulle man göra med pengarna? Det första jag skulle göra är att säga till min pojkvän att säga upp sig från jobbet (som han hatar). Sedan resa! jag går ju i skolan, så kan ju inte bara släppa allt. Men jag skulle kunna åka till Paris en helg, eller varför inte till något spa? Och så shoppa såklart. Till både mig själv, honom och hans dotter. Förnya garderoben lite.
Men viktigast av allt! Jag skulle spara. För tänk er själva att kunna casha ett hus. Det skulle jag vilja göra. Slippa lån och onödiga utgifter och bara slänga upp pengarna och köpa ditt/erat eget hus. Ett hus vid havet, helst.
Sen skulle jag nog fortsätta som vanligt. Inte göra allt på en gång och bara slösa, utan faktiskt tänka långsiktigt. Först avnjuta pengarna en stund, sedan hålla i dom och göra något vettigt.

Vad skulle Du göra om du vann 100.000kr i 25 år? Berätta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0