make my day

Imorse när jag var lagom irriterad för att ha missat bussen till skolan så mötte jag på hållplatsen då jag skulle ta nästa buss, en sprallig äldre dam. Hon stod och pratade med någon annan och frågade plötsligt "Ursäkta lilla Fia, vet du vad klockan är?". Jag svarade och hon skratta och tyckte minsann bussen kunde komma snart.
Sedan tittade hon på mig och sa att jag såg italiensk ut med mina mörka ögon -"men mina är inte lika vackra som dina". Jag insåg att hon var italienare. Den italienska damen gjorde min dag med den kommentaren, med tanke på sättet hon sa det. Jag blev bara så glad, mitt i irritationen.
Människor kan verkligen sprida leenden ibland. Tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0