Den antisociala personligheten, psykopati

Det är exakt det jag är fokuserad på sedan lite över en timma tillbaka. Skriver ett fördjupningsarbete i psykologi A och jag valde psykopati som ämne.
Psykologi för mig är ett intressant ämne överlag och jag har läst en del på fritiden. Men psykopati har aldrig varit något jag varit insatti, så det var väl dags. Många tror helt fel när dom hör ordet psykopat. Det kopplas ofta direkt till grymma mördare i USA.
Men psykopati är lite mer än så. En intressant och rätt så logisk sjukdom, i alla fall om man ser ut det sociala perspektivet.

Men detta ska inte bli en uppsats. Vill ni veta mer så rekommenderar jag starkt Johan Cullberg's - Dynamisk psykiatri.


Kommentarer
Postat av: Trees

Nu blir jag nyfiken på vad det egentligen är^, om det är ganska logiskt.. Psykologi är kul :)

2009-05-24 @ 12:31:52
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0