Tränings-shopping

Jag inhandlade lite tränings-tillbehör häromdagen. En yoga-dvd så att jag kan sätta igång och träna hemma ibland med Ashtanga och Hatha yoga. 3 in 1 med separata träningsprogram för Andning och Rörelse, Stämning och Stretch, samt Styrka och Återhämtning. Fann dvd:n på Akademibokhandeln på rea för endast 99:-.
Så inom snar framtid så ska jag även inhandla en yoga-matta, såklart.

Det andra jag hittade på rean var ett gym-kit från Casall med en vattenflaska och en gym-handduk. Ni vet en sån man torkar eventuell svett med, eller maskinerna efter sig. Kitet betalade jag endast 49:- för istället för 199:-. Perfekt!
Så dom ska invigas imorgon på gym-passet.

Funderar starkt på att prova på spinning. Jag var länge emot spinning av någon konstig anledning och kunde aldrig tänka mig att sätta mig i en grupp på en cykel. Men efter att ha sett denna grupp komma svettiga och flåsiga ut ifrån träningsrummet och stått ut med musik-dunket och den peppande-rösten länge nu, ja, då är det kanske värt att ge det en chans? För jag kommer inte få upp min kondition på löpbandet. Det har jag inte lusten till.

Är det någon som har provat spinning och har någon åsikt om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0