Once in a lifetime

Okej. Jag är uppspelt. Men lugn till skillnad från vad jag var på svenska-lektionen idag. Mina klasskompisar retade mig nästan för att jag var så ivrig. Våran skola har nämligen fått en så stor möjlighet att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Eller jo, till att googla och plugga en massa! Jag kanske ska berätta vad vi fått för möjlighet?

Min skola har blivit vald till 1 av 10 skolor i Sverige att få delta i ett UNP-projekt (United Nations Pilgrimage for Youth).
Vi kommer att ha en uppsatstävling den 24 februari på temat FN.
Det finns en organisation vid namn Odd Fellows som har en byggnad här i stan (har alltid undrat vad det är för något). Det är ett slutet sällskap med religiösa och politiska inslag.

Så nu har dom anordnat den här tävlingen för de 10 skolor i Sverige att få tävla om en resa i 14 dagar till USA. Man kommer att infinna sig på FN i 7 dagar och träffa diverse stora politiker och få en inblick i det stora hela.
Resterande 7 dagar består av en rundresa till Ottawa, Niagara, Gettysburg, Washington DC, Delaware och Philadelphia. Förstår ni hur coolt det är och vilken möjlighet det är!
Tänk er att träffa alla stora ledare och viktiga människor! Och vet ni? Det finns till och med en liten chans till att träffa Obama i Washington!

Jag har såklart anmält mitt intresse och kommer då att "tävla" mot definitivt mer begåvade personer än jag själv. Jag menar, jag går ett hotell- restaurangprogram medan jag kommer tävla mot folk i Naturpogram, Samhällsprogram och diverse olika mer "intellektuella" elever som läser Svenska och Samhällskunskap på en högre nivå än mig.
Men jag ger mig inte, för det är värt ett försök! Så fram till skrivningen ska jag plugga på om FN och Odd Fellow så mycket så jag drömmer om dom.

Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0