Kinainspiration

Vaknade imorse relativt tidigt. Hade ställt klockan på halv 11, så att jag inte skulle sova bort hela lördagen. Smidigt va?
Fick mina 8 timmars sömn, vilket är absolut lagom.

Vid 12 ringde "vakten" som jag väljer att kalla honom, och frågade om vi skulle hitta på något. Så vi kikade förbi New China Trading som är en butik med mestadels mat ifrån kina. Åh om jag ändå vore gift med en asiat så jag kunde få god mat dagligen! För lära sig det själv, det kommer ta tid och för det krävs intresse.
Så efter att ha kikat där så var det lunch-dags. Och efter att ha tittat på alla godsaker inne i affären så blev det såklart Ming Palace där jag avnjöt specialstekta nudlar.

Senare ska ni får se något jag själv ser fram emot att se! Ska försöka fånga det hela på bild nämligen. Vad är det då? Jo. Jag fick 2 st bollar(?) som alltså är något slags ihopflätat te. När man lägger dom i hett vatten så vecklar dom ut sig som en blomma. Förstår ni hur coolt det låter? Got to see!
Såklart är dom ifrån Kina eftersom han var där för ett par månader sedan. Man hittar kul saker där. Som svarta pärlor till mig som jag hade bett om. Hell yeah.

Ikväll följer jag med grabbarna till Strängnäs och ger dom lite ljus i tillvaron bland bönderna på krogen i brist på annat. Lär hålla mig nykter. Så skönt så!


Kram, N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0