Tanita-våg

Igår hade jag tid på Forever träning&hälsa för en kroppsanalys med tanita våg. En tanita-våg mäter hur mycket fett du har i kroppen, hur mycket fettfri massa (skelett, organ, muskler) och hur mycket vatten.
När jag fick mitt kvitto så stämde det liksom inte riktigt med min bild av mig själv. Med tanke på att vågen visat några kilo plus så har jag ju undrat om det är musklerna som gett sig till känna, vilket det verkar vara.
En "normal" människa ska ha 21-33% fett, alternativt 11.7-21.7kg fett i kroppen. Jag hade 20.2% och 11.2 kg. Alltså under det "normala". Men sen beror det ju lite på hur man är byggd osv.
Men i övrigt fick jag höra att det såg bra ut och att min förbränning var snabb, då jag alltså kan äta vad jag vill i princip, så länge jag tränar. Underbart!

Gå och väg er ni också, för det var skoj och intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0