Lyxig friluftsdag

För min del innebär denna friluftsdag äntligen lite lycka. Kl 9 på morgonen kommer jag att prova på Core-träning på Gympozz med ett par till i klassen. Har varit nyfiken på det ett tag, men inte tagit tag i att prova. Men nu kom en perfekt möjlighet, så då är det bara sätta igång!
Core är en slags funktionell träning med inriktning på mage, rygg och bäcken.

Hälsobringade effekter av Core-träning
- Smidigare kropp
- Bättre hållning
- Ökad fettförbränning
- Skadeförebyggande
- Ökad styrka
- Stabilitet
- Minskad risk för smärta i nedre rygg



Core finns även på Forever träning&hälsa där jag tränar. Så om det är något jag tycker om, då ska jag definitivt köra på det!
Ska ha möte på fredag med min medlemstränare/personliga tränare och diskutera vad det är jag vill uppnå och hur man då ska lägga upp träningen. Nu har jag ju kört en bas för helkropp med inriktning på gymmet.

I eftermiddag har jag anmält mig på vals. Tänkte att det kunde vara skoj att prova dansa. Så vi får se hur det går. Min lycka ligger dock i att jag får träna på morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0