Förtroende för livsmedels-kedjorna

Mitt förtroende för livsmedels-kedjorna har spruckit rätt rejält idag. Som konsument förväntar man sig bra varor då man besöker en mataffär och ska handla. Idag har jag varit med om något totalt otroligt gällande den saken!
Vi storhandlade på den stora kedjan Willys idag och kom med med många påsar diverse mat. Dock så fick jag mig en överraskning då jag inhandlat bl.a middagen för idag skulle bestående utav lövbiff och pommes. Jag öppnade förpackningen och tog upp hälften av köttet för att lägga i en plastpåse som skulle in i frysen och får då se att köttet är grovt ruttet. Detta såg man alltså på de understa delarna på lövbiffen, inte det översta som låg i synfältet. Samma sak gällde den benfria kotletten. Även den, rutten.
Då ska jag säga att båda förpackningarna var vakumpackade 270809. Alltså ska inte någon luft ha förstört köttet.
Ringde såklart Willys och de bad mig komma in med köttet. Min kompensation? Pengarna tillbaka och ynka 30kr i "färdkostnad". Min förstörda middag då?
Åkte bestrött till Coop Forum för att handla min lövbiff där, eftersom jag litar mer på den kedjan och deras varor. Kommer hem med lövbiffen och råkar ut för exakt samma sak som med Willys lövbiff, rutten. Ringde då upp Coop Forum och talade om vad som hänt. Där pratade jag med en väldigt trevlig man som bad mig komma in så de kunde skicka iväg köttet till leverantören och se vart allt gick fel, samt hämta min kompensation. Denna gång bestod kompesationen av dubbla pengarna tillbaka plus 1kg oxfilé(!). Där kan vi kalla att ta hand om sina kunder.
Dock fick jag ju inte min lövbiff till middag, utan löste det med Coop Forums lövskurna kotletter, vilka smakade kanon.

Poängen är att man idag tydligen ska behöva bryta upp förpackningen och kontrollera köttet INNAN man tar hem det för att laga middag.
Frågan är hur många kedjor som gör samma förjävliga sak som Ica Maxi anklagades för, nämligen ompacketering av kött.

Besvikelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0